wymiana koła sprężarki klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wasyl1985
    Classic
    • 2010
    • 30

    wymiana koła sprężarki klimatyzacji

    Zamieszczone przez marlej108
    O2 Toura 1.4 MPI 16V ???
    Oryginały:

    przeciwpyłkowy:
    1K0 819 644 B (bez aktywnego węgla)
    1K1 819 653 B (z aktywnym węglem)
    1K2 819 653 B (z aktywnym węglem)

    Filtr oleju
    047 115 561 G

    Filtr paliwa
    6Q0 201 051 C
    lub VW
    6Q 0201 051 A

    Filtr powietrza
    036 129 620 H

    Zamienniki:

    Zamienniki filtra oleju:
    - Mann: W 712/52
    - Filtron: OP 616/2
    - Knecht: OC 314

    Zamienniki filtra przeciwpyłkowego
    - Wix: WP 9147
    - Mann: CUK 2939
    - Filtron: K 1111 (bez aktywnego węgla)
    - Knecht: LAK 181
    - Mahle: LA 31

    Zamienniki filtra paliwa
    - Filtron: PP 836/4
    - Fram: G 10147
    -Hengst: H 155 WK lub H 155 WK02
    - Knecht: KL 156/3 lub KL 176/1 T
    - Mann: WK 69/2
    - Purflux: EP 201

    Zamienniki filtra powietrza
    - Champion: U 748606
    - Hengst: E 892L
    - Knecht: LX 201


    Proszę uprzejmie, jednocześnie zaznaczam, że nie biorę żadnej odpowiedzialności, jeśli się gdzieś pomyliłem :wink:
  • perzykt
    Drive
    • 2008
    • 75

    #2
    wymiana koła sprężarki klimatyzacji

    Właśnie zakupiłem kompletne koło z cewką i tarczką do sprężarki SANDEN.
    Mam pytanie odnośnie wymiany. Po zdjęciu oryginalnej tarczki na wałku sprężarki znalazłem cienką podkładkę dystansującą tarczkę względem koła. W nowym zestawie tej podkladki nie ma. Czy na nowe koło mam zalożyć starą podkładkę ?
    Czy zdjęcie koła pasowego z czopa sprężarki to jakiś trudny zabieg do którego trzeba mieć jakiś specjalny ściągacz czy wystarczy umiejętnie stuknąć lub podważyć ?

    Proszę o porady

    Komentarz

    • 13karolss
      Ambiente
      • 2010
      • 199

      #3
      jezeli stara podkladka nie jest uszkodzona to mozesz uzyc starej podkladki

      karol - człowiek który zostal papierzem

      Komentarz

      • ulysse
        Rider
        • 2010
        • 496

        #4
        Zbierałem się do tego już kilka dni ale zmotywowaliście mnie dzisiaj

        Wymieniałem u siebie kompletne sprzęgło, cewkę i koło pasowe także opiszę co i jak

        Cały zestaw w komplecie :



        Oto ofiara :



        Zaczynamy:

        1. Luzujemy napinacz paska i ściągamy pasek. Klucz 16 płaski oczkowy .

        2. Odkręcamy śrubę która trzyma sprzęgiełko. Aby się nam nie kręcił wałek podczas odkręcania śruby blokujemy sobie sprzęgiełko. Ja do tego celu użyłem przecinaka który zaparłem o kanał



        3. Luzujemy 2 śruby na których zamocowana jest sprężarka do silnika. Nasadowa 14 (na 99% poprawcie mnie jeżeli się mylę co do rozmiaru klucza:P) I podwieszamy sprężarkę na sznurkach/drutach.

        Ja na czas poszukiwania sznurka zostawiłem sprężarkę na pasku





        4. Po odkręceniu śruby sprzęgiełko powinno zejść z wieloklina a jeżeli nie chce to można mu delikatnie pomóc młotkiem. ( Uderzamy przez drewienko)
        Po zdjęciu ukazuje się nam takie widok :



        Do zdjęcia tego pierścienia używamy szczypiec segera np. takich :



        5. W tym momencie możemy zdjąć koło pasowe. U ja sobie pomogłem ściągaczem :

        np. takim: http://allegro.pl/sciagacz-dwuramien...653366781.html


        6. Po zdjęciu koła pasowego pozostał nam do wymiany elektromagnes



        Tutaj też używamy szczypiec segera.


        Składamy w odwrotnej kolejności


        I ot cała filozofia. Trochę chęci i spoko kasy zostaje w portfelu za wymianę.

        W razie czego proszę moderatora o zmianę tematu/przeniesienie do innego działu aby inni mogli skorzystać z tej instrukcji.

        Pozdrawiam Łukasz

        Komentarz

        • trezor1
          Classic
          • 2011
          • 8

          #5
          Witam!Mam pytanko odnośnie naprawy tego kompresora,ja ogólnie posiadam OII i padła mi klima,szpec powiedział ze kompresor jest nieszczelny,ze tam jest niby jakiś zimering który trzeba wymienić, a z Twoich zdjęć nic takiego nie wynika.Mozesz mi wyjaśnić temat w wolnej chwili?A wogóle to w jaki sposób jest tam szczelność zachowana?
          Pozdrawiam!

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #6
            Zamieszczone przez trezor1
            szpec powiedział ze kompresor jest nieszczelny,ze tam jest niby jakiś zimering który trzeba wymienić
            jak to stwierdził , co zrobił że tak zdiagnozował :?:
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • trezor1
              Classic
              • 2011
              • 8

              #7
              chyba świecił tą lampą uv,ale pewności nie mam bo kazał mi opuścić zakład na czas diagnozy(niby jakieś niebezpieczenstwo wybuchu,ale po dziś dzień niewiem czego?)Powiedział, ze ta szajba kompresora od wewnątrz jest zielona.

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Zamieszczone przez trezor1
                bo kazał mi opuścić zakład na czas diagnozy(niby jakieś niebezpieczenstwo wybuchu,ale po dziś dzień niewiem czego?)
                no i ja nie wiem... :? .
                długo czasu mu to zajęło :?:
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  co tu porównywać. przecież koledzy trezor1 i ulysse, mają zupełnie inne sprężarki ( przynajmniej sądząc po profilach).
                  skoro było zielono - niech pokaże , niczym to nie grozi ( dopóki nic w oko nie wpadnie od patrzenia w górę :szeroki_usmiech )
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • trezor1
                    Classic
                    • 2011
                    • 8

                    #10
                    Lookał jakieś 10 minut,ale ogólnie jakaś nieszczelność jest,bo od poprzedniego nabicia minęło ok miesiąca i w tej chwili o chłodzie w aucie mogę pomarzyć i ciśnienia brak w układzie, bo wciskałem ten zaworek w rurce serwisowej.Może kogoś polecicie z wawy lub okolic lubelskich co by na 100% stwierdzić przyczynę?

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      może być np. kolegaleszekmw, albo patrz jeden post wyżej ...
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • trooper
                        Rider
                        • 2011
                        • 525
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Odgrzebię kotleta,

                        Czy orientujecie się czy w silnikach AGR były jedne rodzaje sprężarek? Padła mi cewka, i zastanawiam się czy był tylko jeden rodzaj, czy może więcej? Jak już zostanie rozebrane, i okazałoby się że kupiłem złe, to nie byłoby fajnie.

                        Z góry dzięki
                        Moja Balbina

                        Komentarz

                        Pracuję...